Wypromuj się w Internecie

Masz przedsiębiorstwo, które świetnie radzi sobie na rynku – ma wielu klientów, rekomendujących Twe usługi kolejnym ludziom. Jesteś zadowolony z uzyskiwanych przychodów, ale masz czas i możliwość na jeszcze większą pracę dla jeszcze większej ilości kontrahentów? W takim razie zdecydowanie musisz wypromować się w sieci. Internet jest obecnie głównym medium, przez jakie porozumiewają się młodzi ludzie, a coraz częściej wkracza również do życia starszych użytkowników. Profil na Facebooku, poczta e-mail, adres na google maps – to podstawowe rzeczy, które powinna mieć każda szanująca się firma, licząca na nowych klientów. Świetnym rozwiązaniem jest również założenie profesjonalnej strony internetowej, co oferuje mnóstwo doświadczonych spółek. Skuteczny design, odpowiednie ułożenie treści, specjalnie przygotowane zdjęcia oraz odpowiednie wypozycjonowanie w wyszukiwarce naszej domeny sprawi, iż z pewnością będziesz odbierać znacznie częściej telefony z zapytaniami o własne usługi. W internet trzeba inwestować, tu pieniądze wprost leżą na ziemi.

Masz czas? Postaraj się o stronę!

Jest wiele łatwych sposobów na założenie strony internetowej. Nie musi się to wiązać wcale z wielkim wydatkiem bądź też poświeceniem całego tygodnia na tworzeniu treści. Przy aktualnie istniejących narzędziach możliwości jest wielu, a za założenie witryny mogą się wziąć nawet zwykli użytkownicy komputera, którzy nie mają pojęcia na temat języków css czy nawet html. Ich nauka nie przysparza jednak wielu trudności szczególnie jeśli potrzebujemy najprostszej strony z dwoma zakładkami i paroma tekstami i naszymi danymi. Jeśli pragniemy bardziej zaawansowanej strony, możemy skorzystać z pomocy jednej z darmowych aplikacji, która momentalnie stworzy dla nas odpowiedni szablon. Możemy również trochę się pobawić i skorzystać z najłatwiejszego dostępnego na rynku narzędzia csm czyli WordPressa. Wiele wtyczek, funkcji i zakładek sprawia, iż za jego pomocą możemy bez większych przeszkód stworzyć optymalną dla naszej działalności stronę www, na której samodzielnie będziemy aktualizować wszelkie informacje.

Domeny warte wielkiej ceny

W dzisiejszych realiach niezwykle trudno znaleźć chwytliwą nazwę strony, która nie jest już zajęta. Specjalne spółki zajmujące się wykupywaniem domen i później ich sprzedawaniem za odpowiednią cenę potrafią zrobić naprawdę dobry interes. Jeśli masz jednak pomysł na poprowadzenie danego serwisu i nie zrazisz się pierwszymi niepowodzeniami, możesz spokojnie wydać każdą rozsądną sumę tylko i wyłącznie za nazwę portalu. Powinna ona być chwytliwa, kojarząca się z jakąś kwestią i niezbyt skomplikowana. Najlepiej, jeśli po nazwie znajdował się standardowy odnośnik .pl, .com bądź .net. One bowiem najbardziej wryły się w świadomość polskiego internauty, mogą zostać zapamiętane w pewnym miejscu, a następnie wpisane po przyjściu do domu w wyszukiwarkę. Właśnie o to chodzi, aby ludzie zapamiętali Twoją stronę, a jak to zrobić jeśli nie poprzez jej nazwę? Są znane przypadki, kiedy naprawdę wartościowy portal cierpiał na brak odwiedzin właśnie ze względu na skomplikowaną domenę. Częstym rozwiązaniem jest zastosowanie skrótu firmy, składające się z czterech bądź pięciu znaków.

Posłuchaj się webmastera

Większość klientów zlecających utworzenie swojego serwisu internetowego ma już jakiś plan, którego dość mocno się trzyma w trakcie rozmowy z firmą odpowiedzialną za finalny skutek. Warto jednak nie mieć klapek na oczach przy własnym projekcie i także skonsultować pewne pomysły z człowiekiem, jaki będzie maczał palce w jej powstaniu. Przeważnie sto procent tego typu spółek ma bowiem za sobą mnóstwo zrealizowanych zleceń, dokładnie wiedzą jakie obecnie panują standardy przy kreowaniu nowych portali webowych i znają najnowsze narzędzia, które z powodzeniem wypierają stare pomysły.  Webmaster nie będzie chciał zmieniać Twojego całego planu, jednak jego kosmetyczne poprawki mogą znacznie korzystniej wpłynąć na późniejsze funkcjonowanie serwisu. Warto polegać na ich doświadczeniu oraz wiedzy. Może to później znacząco wpłynąć na wyniki odwiedzin naszych podstron. Pamiętaj bowiem, iż portal ma się nie podobać tylko Tobie, ale przede wszystkim użytkowników, którzy w jakiś sposób na niego wpadną.

Barwa dla strony połową sukcesu

Jest naukowo dowiedzione, że spośród wszystkich ludzkich zmysłów najchętniej korzystamy z oczu. To co trafi przed nasze gałki oczne, może znacząco wpłynąć na nasze samopoczucie, myślenie, a także doprowadzić do tego, iż zachęcimy się danym reklamowanym produktem. Jaki kolor wybrać do naszej witryny? Przede wszystkim musimy odpowiedzieć na pytanie, czego ona dotyczy. Jeśli bowiem zamierzamy organizować wesela, niezbyt pomyślne będzie wybranie odcieni czerni, natomiast dla firmy pogrzebowej taki kolor to wręcz przymus. Niedobrze odbierane są również krzykliwe ostre kolory, które szybciej spowodują odruchowe wyłączenie witryny niż jej dokładniejsze przeszukanie. Znacznie lepiej sprawdzają się stonowane kolory w różnych odcieniach fioletu, ciemnej zieleni czy błękitu. Przy wyborze kolory designu musimy także wziąć pod uwagę nasze logo, które nie może zlewać się z tłem witryny www. Kolor strony jest jedną z pierwszych rzeczy, jakie robimy przy tworzeniu strony. Okazuje się, że może się okazać także najważniejszą.

Jak skutecznie pozycjonować

Jednej rzeczy możesz być pewien – nie stworzysz dobrej strony internetowej bez jego dobrego pozycjonowania. Problem w tym, że skutecznie wybicie się spośród wielu podobnych tematycznie stron wymaga niezwykłego wysiłku, czasu, napisanych tekstów, a także bycia na bieżąco, ponieważ wyszukiwarki dość często mogą zmieniać swoje zasady, a co gorsze blokować dostęp do witryn, których działalność i sposób w jaki się wywyższają niezbyt im się podoba. Skutecznie wypozycjonowana strona musi mieć wielkie zaplecze, składające się nawet z setek różnego typu logicznych tekstów. Mogą do nich być zgrabnie włączone słowa bądź frazy niezwykle ważne dla naszej strony. Dla przykładu, jeśli chcemy wypromować nasz fryzjerski salon znajdujący się w stolicy kraju, powinniśmy napisać jak najwięcej tekstów, w których będzie podkreślona fraza fryzjer Warszawa. Nie może ona być byle jak dołączona do obojętnie jakiego tekstu – roboty wyszukiwarek są bowiem coraz mądrzejsze i potrafią przejrzeć wszelkie sprytne działania.

Wygląd czy pozycja?

Każdy klient, który zamierza złożyć zamówienie na stworzenie nowej strony internetowej przed znalezieniem odpowiedniego webmastera powinien sobie postawić podstawowe pytanie – czy woli postawić na jej design czy może na wysoką pozycję w wyszukiwarkach. W obu przypadkach mamy do czynienia z zupełnie inną działalnością webmasterów. Ale kiedy wybrać pierwszą, a kiedy drugą opcję? A może lepiej znaleźć złoty środek i poprosić zarówno o to, jak i o to. Jeśli nasza firma jest już dość znana na rynku, mamy swoich silnych klientów, jacy mogą polecić nasze usługi. Nasz profil na facebooku codziennie tętni życiem to możemy zdecydowanie postawić na jakość strony – jej innowacyjny wygląd, sporą ilość zaskakujących animacji, a także innych środków poznanych podczas nauk marketingu internetowego. Jeśli jednak zamierzamy dopiero zaistnieć na rynku warto postawić na pozycjonowanie. Będzie to wymagało stworzenia sporej ilości artykułów zapleczowych i preclowych, stworzenia katalogu słów kluczowych i dość systematycznej działalności webmasterów.

Bądź mobilny!

W internecie trzeba być na bieżąco z każdą nową wchodzącą technologią. Jedną z nich jest internet mobilny, który do użytku wkroczył już parę lat temu, jednak dopiero teraz jest powszechnie używany przez wielu internautów. Praktycznie na każdym kroku możemy spotkać osobę serfującą po sieci na swojej komórce – w pociągach, tramwajach, restauracjach czy bibliotekach. Każdy pragnie być na bieżąco z gorącymi wiadomości, przesyłać właśnie zrobione zdjęcia na portalach społecznościowych czy chociażby dowiadywać o drogę do najbliższej pizzerii. Dodatkowo operatorzy telefonii komórkowych praktycznie do każdego abonamentu decydują się na dodawanie kolejnych darmowych megabajtów, z których każdy skrzętnie korzysta. Nic dziwnego, że warto tworzyć witryny również dla tego typu użytkowników – pamiętajmy, iż taka wersja musi być znacznie lżejsza od jej podstawowej. Nie do pomyślenia są wielkie zdjęcia zasłaniające cały ekran telefonu bądź rozdzielczość zupełnie niezgrana do mobilnych realiów. Warto spróbować dotrzeć do nowych klientów także przez telefon.

Podstawowe błędy początkujących

Jest wiele stron www, które wprost odpychają swoim wyglądem. Zagląda się na nie, by od razu nacisnąć x znajdujący się w prawym górnym rogu. Czytelność portalu jest bowiem karygodna, zdjęcia ładują się strasznie długo, a czcionka przypomina witryny niemalże sprzed dwudziestu lat. Przede wszystkim trzeba zadbać o wygląd graficzny strony, w której głównym naszym elementem powinno być logo firmy. Jeśli mamy już takie wybrane powinniśmy wszelkie kolory dopasować tak, aby było ono jak najbardziej widoczne – ono bowiem jest znakiem rozpoznawalnym naszej marki. Niedopuszczalne jest więc tworzenie zielonego tła strony w przypadku takiego samej barwy znajdującej się w naszym logotypie. Ponadto witryna powinna być podzielona na podstrony, z której zawsze można swobodnie przenieść się na główną stronę, a także do innych działów – menu główne musi być więc przez cały czas na widoku. Kolejną ważną rzeczą jest niedodawanie zbyt wielkich grafik, znacznie spowalniających korzystanie z serwisu, a także niezbyt dobrze wpływających na nasze pozycjonowanie.

Podstawy html dla każdego

Nie trzeba być wielkim komputerowym znawcą, żeby przyswoić sobie podstawy podstaw tworzenia witryn internetowych. Wystarczy kilka minut nauki, a już będziemy mogli zbudować główną stronę naszego portalu. W języku html wszystko należy rozpocząć od ustawienia tabelek, których łącznie można wydzielić pięć. Na samej górze znajduje się miejsce dla nazwy witryny – może się tam znajdować również główne menu. Niżej plasują się zazwyczaj trzy kolumny, chociaż webmasterzy coraz częściej rezygnują z takiego pomysłu ze względu na małą ilość miejsca. Z tego względu najczęściej jesteśmy świadkami jednej sporej kolumny, obejmującej całe centrum oraz część jego bocznej sfery, a także lewą bądź prawą kolumnę, gdzie zazwyczaj znajdują się najczęściej czytane teksty, nazwy podstron i inne przekaźniki. Ponadto nie wolno zapomnieć o dolnej części strony, w której znajduje się stopka, a także podstawowe informacje na temat portalu, łącznie z jego twórcą i innymi czysto technicznymi kwestiami. Taki podział pozwoli nam już zbudować swoją pierwszą stronę.